Pushkin day – happy 215th birthday!

Przypadek, zbieg okoliczności, koincydencja… nie będziemy wchodzić w semantyczne niuanse, choć ja swoją teorię mam, w przypadki nie wierzę zupełnie, w zbiegi okoliczności za to jak najbardziej. A koincydencja to takie piękne słowo. Ale! Nie o tym. A przynajmniej nie zupełnie, tylko pośrednio.

Otóż miał miejsce wczoraj zbieg okoliczności wspaniały. Umówiłam się w piątkowy poranek na śniadanie w jaskiniowej kawiarni z H. i F. Wchłonęłam kawę, wchłonęłam słońce w dawce uderzeniowej (moja współlokatorka, kiedy zobaczyła mnie kilka godzin później, wykrzyknęła na mój widok: „Ewa! You look so different today!”, zaś na moje zdziwienie i pytanie, czy chodzi o włosy, makijaż czy ubranie, pokręciła głową i powiedziała „No! It’s your skin! It’s so much darker today!”). Pospacerowałyśmy po Twierdzy Pietropawłowskiej, zajrzałyśmy na plażę… Swoją drogą – plaża w centrum miasta, naprzeciwko Ermitażu! Cóż za wynalazek.

Yesterday I went for breakfast to this amazing cave cafe near Gorkovskaya. I met with H. and F. and just enjoyed the sun. I enjoyed it so much that when I got home, my flatmate gave me a surprised look and said that I look different today. After a while of thinking of my hair, (no) make up and clothes, I asked her what’s so different to hear that it’s my skin which is so much darker than the day before. Oh well… Anyway, we walked to the Petropavlovskaya Krepost and found a beach in the city centre – wow, I mean, it’s right opposite the Hermitage!

Zdjęcie1146

Zdjęcie1145

Z twierdzą za plecami:)
Petropavlovskaya Krepost behind us.

Zdjęcie1147

Zdjęcie1148

Cieszcie się, że nie widzicie twarzy pana młodego. Wyglądał gorzej niż ja podczas sesji. Egzaminacyjnej, dla jasności.
You should be glad you can’t see the groom’s face. He looked more tired than me during exam period.

Zdjęcie1150

Zdjęcie1151

Hannah poszła do domu, a my udałyśmy się w stronę centrum, odprowadziłam F. do Ermitażu i już miałam iść na autobus, gdy zmieniłam zdanie i stwierdziłam, że przejdę się „tyłami” Newskiego Prospektu i jakoś dojdę do metra.
Hannah went home and we walked to the centre. F. went to the Hermitage and I decided to take a walk to metro…

O, Ermitaż ma ze mną zdjęcie! :)
… which ended up with the Hermitage having a picture with me ;)

Zdjęcie1163

Zdjęcie1167

Petersburskie muzea zadziwiają. Oprócz Ermitażu i Muzeum Rosyjskiego, mamy między innymi muzeum chleba, albo… muzeum automatów do gier. Tak właśnie.
St. Petersburg’s museum are… special. You can find bread museum here or… slot machines’ museum. Yup.

Zdjęcie1169

Oraz muzeum druku.
And print museum as well.

Zdjęcie1179

Szłam sobie radośnie, dalej chłonąc słońce (witamina D3, sehr gut!) gdy zorientowałam się, że przechodzę koło domu Puszkina. Lubię to miejsce. Tym razem zwolniłam, tknięta intuicją. Zajrzałam w bramę i… usłyszałam muzykę na żywo. Okazało się, że 6 czerwca to rocznica (215 w tym roku!) urodzin Puszkina i z tej okazji „dzieje się”. Zobaczcie i posłuchajcie:

As I was walking, I realised that I just passed by Pushkin’s house. I liked this place and stopped for a while only to hear live music in the garden. I read the posters and got to know it was Pushkin’s 215th birthday anniversary and there were some celebrations on that occassion. Cool! Check out the photos and video:

peterhof-0170

peterhof-0174

peterhof-0168

peterhof-0179

Petersburg latem jest cudowny. I warto, przewarto tu pobyć.
St. Petersburg is just great. And it’s really worth to come here and stay a while.

NAGRANIE

3 uwagi do wpisu “Pushkin day – happy 215th birthday!

  1. Rosję albo się kocha, albo nienawidzi. Ja w liceum byłam na kierunku z rozszerzonym rosyjskim, więc doszło do tego, że śniłam i myślałam po rosyjsku. Po tym stwierdziłam, że jeżeli pójdę na rusycystykę to zapomnę polskiego albo przeobrażę się mentalnie w Rosjankę. Nie poszlam, ale mam niezmiennie sentyment do tego pokręconego i fascynującego wschodu:)

Skomentuj

