Postcards from… Moscow

O Moskwie pisałam „na świeżo” jeszcze w czerwcu, opatrując wpis komórkowymi pstrykami (tam też praktyczne informacje). Dziś mijają od tamtego wpisu dokładnie cztery miesiące, chyba czas najwyższy na obiecane dawno temu zdjęcia.

Cztery miesiące to wystarczająco długo, żeby stolica Rosji zmieniła kształt w mojej pamięci. Bo niby pamiętam – nadal ostro, wyraźnie – ale coraz bardziej fragmentarycznie. Podobno Moskwa oszałamia – ja tego nie doświadczyłam, być może dlatego, że mieszkałam u znajomych, spotykałam się z Rosjanami, w najbardziej znanych miejscach bywałam w czasie, kiedy były zupełnie puste (Plac Czerwony!). Pogrzebałam w tej Moskwie, ponurkowałam, pozaglądałam, poodkrywałam kolejne jej warstwy – choć warstw tych nieskończoność. Dziesiątki wydeptanych kilometrów, garść zdjęć.

moskwa2-0349

moskwa nikon3

moskwa nikon12

moskwa nikon13

moskwa nikon10

moskwa nikon7

moskwa nikon4

moskwa2-0283

moskwa nikon14

moskwa nikon6

moskwa nikon11

moskwa nikon5

16 uwag do wpisu “Postcards from… Moscow

  1. Moskwa za mną od dłuższego czasu chodzi i Twoje zdjęcia tylko potwierdzają moje przypuszczenia, że będzie mi się podobało! Uwielbiam socjalistyczną architekturę, chociaż tam pewnie az za dużo jej jest ;) Ale to zdjęcie z Krymem trochę przygnębiające jednak…

    • Jest przygnębiające, ja jak zobaczyłam ten bilboard, stanęłam jak wryta. Pokazuję mojemu znajomemu Rosjaninowi i patrzę na niego z pytającą miną, a on wzrusza ramionami i mówi „no ale co?”…

  2. Bardzo lubię Moskwę. Jest piękna. Uwielbiam też „Siostry Stalina” i – w odróżnieniu od innych Warszawiaków – bardzo lubię też nasz PKiN. Jego widok nie przywodzi mi na myśl dawnych czasów, jest dla mnie symbolem miasta – jak wieża Eiffla, czy wieża w Toronto. Pozdrawiam, Asia

  3. Może to co napiszę będzie krótkowzroczne i otrze się o ignorancję, ale Moskwa zawsze wydawała mi się takim szarym, wiecznie zimnym molochem. Na szczęście z tego co widzę jest całkiem ładna i kolorowa. Chyba zacznę szukać tanich biletów :)

Skomentuj

